BGYS Politikaları

7/24 ACİL SERVİS

BGYS Politikaları

P00 BİLGİ GÜVENLİĞİ  POLİTİKAMIZ

AMAÇ VE KAPSAM

 Bu politikanın amacı, hukuka, yasal,  düzenleyici ya da sözleşmeye tabi yükümlülüklere ve her türlü güvenlik  gereksinimlerine ilişkin ihlalleri önlemek için, üst yönetiminin yaklaşımını ve  hedeflerini tanımlamak, tüm çalışanlara ve ilgili taraflara bu hedefleri   bildirmektir. 

Uluslararası,  ulusal, bölgesel veya yerel olmak üzere, sosyal ve kültürel, politik, yasal,  mevzuata ilişkin, finansal, teknolojik, ekonomik, doğal ve rekabetçi ortam,

Kuruluşun  hedefleri üzerinde etkisi bulunan kilit sürücüler ve eğilimler ve

Dış paydaşlarla  ilişkiler ve onların algılamaları ve değerleri.

SORUMLULUK: 
 Bilgi  Güvenliği Politikasının hazırlanması, gözden geçirilmesi ve güncellenmesinden  BGYS Yönetim Temsilcisi ve BGYS Ekibi sorumludur. Medivia Hastane/Tıp Merkezi yönetimi Bilgi Güvenliği Politikasını   onaylar ve duyurulmasını sağlar.

BİLGİ VARLIĞI:

Medivia Hospital  Hastane’nin  sahip olduğu, işlerini aksatmadan yürütebilmesi için gerekli olan varlıklardır.

 

Bu politikaya konu olan bilgi  varlıkları şunlardır: 

Kağıt, elektronik, görsel veya işitsel ortamda sunulan her  türlü bilgi ve veri

Bilgiye erişmek ve bilgiyi değiştirmek için kullanılan  her türlü yazılım ve donanım

Bilginin transfer edilmesini sağlayan ağlar

Bölümler, birimler, ekipler ve çalışanlar

Tesisler ve Özel alanlar

Çözüm ortakları

Üçüncü taraflardan sağlanan servis, hizmet veya ürün

POLİTİKA:

Bilgi  kaynakları, tesisler ve cihazlar gibi Medivia  Hospital Hastane/Tıp Merkezi açısından büyük önem taşıyan varlıklardır.  Bilgi varlıklarını ve kaynaklarını kullanan veya bilgi sağlayan herhangi bir  kişi, bilgi varlıklarını korumakla yükümlüdür. 

Ortak bilgi  varlıklarını kullanan tüm çalışanların, gereken duyarlılığı göstermesi ve diğer   meslektaşlarını, kurum çalışanlarını ve kurumsal değerleri gözeterek hareket  etmesi beklenir. 

Kurumsal  değerlerin gereği olarak gizliliğe önem verilir, her türlü kişisel bilgi en  yüksek güvenlik standartlarına sahip sistemlerle korunur. Bilginin sahibi  istemedikçe, yetki verilmedikçe veya yasal gereklilikler oluşmadıkça bilgi   paylaşılmaz. 

Medivia Hastane/Tıp Merkezi için tüm bu bilgi   varlıkları ve kaynakları içerisinde en kritik olanı, özenle korunması,   gizliliğinin sağlanması, ihtiyaç duyulduğu anda erişilmesi gereken; bilgi  varlıkları, BT sistemleri, BT Ekipmanları ve bu ekipmanları barındıran sistem  odası veya veri merkezleridir.

Bilgi   varlıkları ve kaynakları farklı konumlarda veya ortamlarda bulunabilir. Hangi  konumda veya ortamda olursa olsun müşteri iletişim gereksinimleri ve kurumsal  değerler bu varlıkların ve kaynakların kullanımını belirler.

Bilgi  güvenliği, sadece bilginin gizliliğinin değil, bütünlüğünün ve erişilebilirliğinin  de sağlanması ile mümkündür. Bilginin gizlilik gerekliliği; sadece  yetkilendirme dahilinde gereken bilgi varlıklarına erişim verilmesi anlamına  gelir. Bilginin bütünlüğü; tüm bilgi varlıklarının tamlığını ve doğruluğunu sağlamayı  gerektirir. Bilginin erişilebilirliği; bilgi varlıklarının ihtiyaç duyulduğu  anda ulaşılabilir ve kullanılabilir olması anlamına gelir. 

Bilginin   kullanımı, yerleşimi ve korunması ile ilgili ihtiyaçların karmaşıklığı ve çokluğu,  kapsamlı ve geniş bilgi güvenliği süreçlerinin ve politikalarının  tanımlanmasını zorunlu kılmaktadır. Bu nedenle belirlenen süreçler  doğrultusunda bilgi güvenliği riskleri, bilgi varlığından sorumlu olan kişiler  tarafından değerlendirilir, risklerin önceliği belirlenir ve gereken önlemler  alınır. 

Sistem  odası ve veri merkezleri güvenliğinin  sağlanması öncelikli olarak ele alınır. Varlık envanterinin ve bu envanterin  olası risklerinin önceden belirlenerek iç ve dış müşterilerin güven içinde ve  kesintisiz hizmet almaları için çalışılır. 

Karar  ve eylemlerde, güvenilir nesnel bilgiler ile teknolojinin tüm olanaklarının  kullanılmasına önem ve öncelik verilir. Hareketler sezgilere, duygulara ya da  doğru görünene göre değil; bilimsel ve teknolojik gerçeklerin ortaya koyduğu  objektif esaslara göre düzenlenir. Bunu sağlamak için bilgi dünyadaki en ileri   kaynaklardan transfer edilir, benimsenir ve mesleki uygulamalar bu doğrultuda  yapılır. Kaynaklar verimli kullanılarak teknolojiye yatırım yapılır, gelişim bu  doğrultuda sürdürülür. 

Bu  nedenle bilgi güvenliği yönetim sisteminin planlama, uygulama, izleme ve  iyileştirme adımlarının TS ISO/IEC 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi   standardına ve bu standardı destekleyen standartlara uygun olarak yürütülmesi  önerilir. 

POLİTİKA LİSTESİ

 

P01  BİLGİ SİSTEMLERİ GENEL KULLANIM POLİTİKASI

P02  İNTERNET ERİŞİM POLİTİKASI

P03  E-POSTA POLİTİKASI

P04  ANTİ-VİRÜS POLİTİKASI

P05  ŞİFRE POLİTİKASI

P06  FİZİKSEL GÜVENLİK POLİTİKASI

P07  SUNUCU GÜVENLİK POLİTİKASI 

P08  AĞ YÖNETİMİ POLİTİKASI 

P09  VERİTABANI GÜVENLİK POLİTİKASI

P10  DEĞİŞİM YÖNETİMİ POLİTİKASI

P11  SANAL ÖZEL AĞ (VPN) POLİTİKASI 

P12  KİMLİK DOĞRULAMA VE YETKİLENDİRME POLİTİKASI

P13  KABUL EDİLEBİLİR KULLANIM POLİTİKASI

P14  TEMİZ MASA TEMİZ EKRAN POLİTİKASI

P15  KRİPTOGRAFİK KONTROLLER POLİTİKASI

P16  ZİYARETÇİ KABUL POLİTİKASI

P17  MOBİL CİHAZ POLİTİKASI

P18  ÜÇÜNCÜ TARAF GÜVENLİK POLİTİKASI

P19  OLAY İHLAL BİLDİRİM VE YÖNETİM POLİTİKASI

P20  GÜVENLİ YAZILIM GELİŞTİRME POLİTİKASI

P21  BİLGİ TEKNOLOJİLERİ İLETİŞİM ve ÖZEL İLGİ GRUPLARI POLİTİKASI

      

P01 BİLGİ SİSTEMLERİ GENEL KULLANIM POLİTİKASI

 

1. Genel Bakış
  

Kurumun amacı herhangi kimse üzerinde  kısıtlayıcı politikalar üretmek değil aksine açıklık, güven ve bütünlüğe  yönelik kültürü yerleştirmektir. Kurum bilerek veya bilmeyerek yapılan yasadışı  veya zararlı eylemlerine karşı çalışanların ve kurumun haklarını korumaya  adamıştır. Bilişim ile ilgili sistemler kurumun sahip olduğu değerlerdir. Güçlü  bir güvenlik bütün çalışanların içerisine dahil olduğu takım çalışmasıyla   oluşturulabilir. Bütün bilgisayar kullanıcıları günlük aktivitelerini yerine  getirebilmesi için bu kuralları iyi bilmeli ve uygulamanın sorumluluğunu  taşımalıdır.

 

2. Amaç

 

Bu politikanın amacı kurum bünyesindeki  bilişim cihazlarının uygun kullanımı hakkında taslak oluşturmaktır. Uygunsuz  kullanım kurumu virüs saldırılarına, ağ sistemlerinin çalışmamasına, hizmetlerin  aksamasına sebep olabilir ve bunlar yaptırımlara dönüşebilir.

 

3. Kapsam

 

Bu politika kurumun bütün çalışanları,  sözleşmelileri ve kurum adı altında çalışan bütün kişiler için geçerlidir. Aynı  zamanda kurumun sahip olduğu ve kiraladığı bütün cihazlar için geçerlidir.

 

4. Politika

 

Genel Kullanım ve Sahip Olma

 

    a) Kullanıcılar şunun farkında olmalıdırlar;  kurumun güvenlik sistemleri kişilere makul seviyede mahremiyet sağlasa da  kurumun bünyesinde oluşturulan tüm veriler kurumun mülkiyetindedir.

    b) Bilgisayarlara hiçbir surette lisanssız  program yüklenmemelidir.

    c) Kullanıcı herhangi bir bilginin çok kritik  olduğunu düşünüyorsa o bilgi şifrelenmeli veya yetkili kişiler dışında  erişilemeyecek alanlarda saklanmalıdır.

    d) Birimlerde sorumlu bilgi işlem   personeli ve ilgili teknik personel dışında bilgisayarlar üzerindeki ağ ayarları, kullanıcı tanımları, kaynak profilleri vb. üzerinde mevcut yapılan  düzenlemeler hiçbir surette değiştirilmemelidir.

    e) Bilgisayarlar üzerinden işin  gerektirdiği dosyalar dışında dosya alışverişinde bulunulmamalıdır.

    f)   Bilgisayarlarda oyun ve eğlence amaçlı programlar çalıştırılmamalı,  kopyalanmamalıdır.

g) Kritik bilgisayar  raporlarının, bilginin hassasiyet seviyesine göre bir gizlilik sınıfı değeri  (Çok Gizli, Gizli, Şirkete Açık, Halka Açık) olacaktır. Sınıflandırmayı bilgi  sahibi kendisi yapacaktır.

Kritik raporların dökümünü alan  kullanıcı, rapor içeriğindeki bilginin uygun bir şekilde korunmasından  sorumludur. 

Herhangi bir kişi kendine ait  olmayan kritik bir rapor bulur ise bu durumu Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane Bilgi Güvenliği Ekibine bildirecektir. 

“Gizli” kâğıt belgeleri kilitli  dolap ve kasalarda muhafaza edilecektir.

 

 

Güvenlik Ve Kişiye Ait Bilgiler

 

    a) Bilgi sistemlerinde bulunan kritik bilgilere  yetkisiz kişilerin erişimini engellemek için gerekli erişim hakları  tanımlanmalıdır.

    b) Şifrelerinizi güvenli bir şekilde  tutun ve hesabınızı başka kimselerle paylaşmayın. Şifreler 90 günde bir  değiştirilmelidir.

    c) Bütün PC ve Laptoplar otomatik  olarak 5 dakika içerisinde şifreli ekran korumasına geçebilmelidir.

    d) Laptop bilgisayarlar güvenlik açıklarına  karşı daha dikkatle korunmalıdır. Sadece gerekli olan bilgiler bu cihazlar  üzerinde saklanmalıdır.

    e) Laptop bilgisayarın çalınması / kaybolması   durumunda, durum fark edildiğinde en kısa zamanda yetkili kişiye haber   verilmelidir.

    f)   Kurum  maili tanımlı akıllı telefonlarda şifre kullanım zorunluluğu vardır.

5. Uygunsuz Kullanım

 

     Genel olarak aşağıdaki eylemler yasaklanmıştır. Herhangi bir kullanıcı  kurumun kaynaklarını kullanarak hiçbir şart altında herhangi bir yasadışı işlemde  bulunamaz.

Sistem Ve Ağ  Aktiviteleri

 

Aşağıdaki aktiviteler  hiçbir istisna olmadan kesinlikle yasaklanmıştır.

Herhangi  bir kişi veya kurumun izinsiz kopyalama, ticari sır, patent veya diğer şirket  bilgileri, yazılım lisansları vs. haklarını çiğnemek.

Kitapların  izinsiz kopyalanması, magazinlerdeki fotoğrafların dijital formata   dönüştürülmesi, lisans gerektiren yazılımların kopyalanması.

Zararlı  programların ağa veya sunuculara bulaştırılması.

Kendi  hesabınızın şifresini başkalarına vermek veya kendi hesabınızı kullandırmak. Bu  evden çalışırken aile bireylerini de kapsar.

Kurumun  bilgisayarlarını kullanarak taciz veya yasadışı olaylara karışmak.

Ağ  güvenliğini etkilemek, ağ haberleşmesini bozmak.

Program/script/komut  kullanarak kullanıcının bağlantısını etkilemek.

Kurum  bilgilerini kurum dışından üçüncü şahıslara iletmek.

Kullanıcıların  kişisel bilgisayarları üzerine bilgi işlem bölümünün onayı alınmaksızın  herhangi bir çevre birimi bağlantısı yapması.

Cihaz,  yazılım ve verinin izinsiz olarak kurum dışına çıkarılması.

Kurumun  politikaları olarak belirlediği programlar dışında kaynağı belirsiz olan  programları kurmak ve kullanmak yasaktır.

 

E-mail Ve Haberleşme  Aktiviteleri

 

Kurum  dışından web posta sistemini güvenliğinden emin olunmayan bir bilgisayardan  kullanmak

İstenilmeyen  e-posta mesajlarının iletilmesi. Bunlar karşı tarafın özellikle istemediği  reklam mesajlarını içeren epostalar olabilir.

E-posta  veya telefon vasıtası ile taciz etmek.

Kurum  eposta hesaplarını kişisel olarak kullanmak.

P02  İNTERNET ERİŞİM POLİTİKASI

 

Amaç

Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane’nin  güvenli internet erişimi için sahip olması   gereken standartları belirlemektir. İnternetin uygun olmayan kullanımı, kurumun  yasal yükümlülükleri, kapasite kullanımı ve kurumsal imajı açısından istenmeyen  sonuçlara neden olabilir. Bilerek ya da bilmeyerek bu türden olumsuzluklara  neden olunmaması ve internetin kurallarına, etiğe ve yasalara uygun  kullanımının sağlanmasını amaçlamaktadır.

 

Kapsam

Bu politika Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane’nin  bütün kullanıcılarını  kapsamaktadır.

 

Politika

Kurumun bilgisayarları içerik denetimi yapan bir uygulama  üzerinden internete çıkacaktır. Kurum kültürüne ve yasalara uygun olmadan  siteler yasaklanabilir.

İş gerekliliği açısından yetkilendirilmiş   kullanıcılar ilgili kurum yöneticisinden onay alarak internete çıkarken özel  servisleri (ftp ,telnet, vb) kullanabilirler. 

Bilgisayarlar üzerinden yasalara aykırı internet  sitelerine girilmemeli ve dosya indirimi yapılmamalıdır.

Üçüncü şahısların kurum  internetini kullanmaları bilgi işlem sorumlularının izni ve bu konudaki  kurallar dahilinde gerçekleştirilebilecektir.

5651 yasası gereği kurum içerisinde internet erişim  logları en az 6 ay arşivlenmektedir.

Misafirler için özel misafir ağı, kurum ağından bağımsız  özel kablosuz internet hattı oluşturulmuştur.

P03 E-POSTA POLİTİKASI

Amaç

Bu politikanın amacı Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane’nın  e-posta altyapısına yönelik kuralları ortaya koymaktır. Kurumda oluşturulan   e-postalar resmi bir kimlik taşımaktadırlar. E-posta Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/  Hastane’nin en önemli iletişim kanallarından biridir ve bu kanalın kullanılması  kaçınılmazdır. Bunun yanı sıra e-posta basitliği ve hızı nedeni ile yanlış  kullanıma veya gereğinden fazla kullanıma açık bir kanaldır.

Kapsam 

Bu politika kurumda oluşturulan e-postaların doğru  kullanımını içermektedir ve bütün çalışanları kapsamaktadır.

Politika

3.1 Yasaklanmış Kullanım

    a) Kurumun e-posta sistemi,  taciz, suistimal veya herhangi bir şekilde alıcının haklarına zarar vermeye  yönelik öğeleri içeren mesajların gönderilmesi için kesinlikle kullanılamaz.

    b) Mesajların gönderilen kişi dışında başkalarına  ulaşmaması için gönderilen adrese ve içerdiği bilgilere azami biçimde özen  gösterilmesi gerekmektedir.

    c) Zincir mesajlar ve mesajlara iliştirilmiş her türlü   çalıştırılabilir dosya içeren e-postalar alındığında hemen silinmeli ve kesinlikle başkalarına iletilmemelidir.

    d) Kişisel kullanım için internetteki listelere üye  olunması durumunda kurum e-posta adresleri kullanılmamalıdır.

    e) Spam, zincir e-posta, sahte e-posta vb. zararlı  e-postalara yanıt yazılmamalıdır.

    g) Kullanıcıların kullanıcı kodu / şifresini girmesini  isteyen e-postaların sahte e-posta olabileceği dikkate alınarak, herhangi bir   işlem yapılmaksızın derhal silinmelidir.

    h) Çalışanlar e-posta ile uygun olmayan içerikler (pornografi,  ırkçılık, siyasi propaganda, fikri mülkiyet içeren malzeme vb.) gönderemezler.

 

3.2 Kişisel Kullanım

    a) Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane’de  kişisel amaçlar için e-posta kullanımı mümkün olduğunca makul seviyede  olmalıdır. 

    b) Çalışanlar, mesajlarının yetkisiz  kişiler tarafından okunmasını engellemelidirler. Bu yüzden şifre kullanılmalı  ve e-posta erişimi için donanım /yazılım sistemleri yetkisiz erişimlere karşı  korunmalıdır.

    c) Kullanıcıların kullanıcı kodu/şifresini  girmesini isteyen e-maillerin sahte e-mail olabileceği dikkate alınarak,  herhangi bir işlem yapılmaksızın derhal silinmelidir.

    d) Kurum  çalışanları mesajlarını düzenli olarak kontrol etmeli ve kurumsal mesajla, Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane adıyla gönderilmelidir.

    e) Kurum çalışanları kurumsal e-postaların kurum dışındaki şahıslar ve yetkisiz şahıslar  tarafından görülmesi ve okunmasını engellemekten sorumludurlar.

    g) Kaynağı bilinmeyen e-posta ekinde  gelen dosyalar kesinlikle açılmamalı ve derhal silinmelidir.

    h) Elektronik  postaların sık sık gözden geçirilmesi, gelen mesajların uzun süreli olarak  genel elektronik posta sunucusunda bırakılmaması ve bilgisayardaki kişisel  klasöre çekilmesi gereklidir.

    J) E-posta  adresine sahip kullanıcının herhangi bir sebepten (emekli olma, işten ayrılma  gibi nedenlerle) kurumdaki değişikliğinin yetkililer tarafından BT birimine  bildirilmesi gereklidir.

3.3 Gözlemleme 

Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane çalışanları gönderdikleri,  aldıkları veya sakladıkları epostaların kişisel olmadığını bilmelidir. Bu  yüzden yetkili kişiler önceden haber vermeksizin eposta mesajlarını   denetleyebilirler.

3.4 E-Posta Yönetimi

Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane e-postaların kurum  bünyesinde güvenli ve başarılı bir şekilde iletilmesi için gerekli yönetim ve  altyapıyı sağlamakla sorumludur.

3.5 E- Posta Virüs Koruma 

Virüs, solucan , Truva atı veya diğer zararlı kodlar  bulaşmış olan bir e-posta kullanıcıya zarar verebilir. Bu tür virüslerle  bulaşmış e-postalar anti-virüs sistemleri tarafından analiz edilip   temizlenmelidir. BT bu sistemden sorumludur. 

 

P04 ANTİ-VİRÜS POLİTİKASI

Amaç

Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane’daki bütün bilgisayarların  efektif virüs algılama ve engelleme standardına sahip olması için gereklilikleri   belirlemektir.

Kapsam

Bu politika Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane’daki bütün  bilgisayarları ve sunucuları kapsamaktadır.

Politika

3.1 Kurumun bütün bilgisayarları ve sunucuları anti-virüs  yazılımına sahip olmalıdır ve yazılım güncel tutulmalıdır. Virüs bulaşan  makineler tam olarak temizleninceye kadar ağdan çıkarılmalıdır. Zararlı  programları (solucan,truva atı vs) kurum bünyesinde oluşturmak ve dağıtmak   yasaktır. Hiçbir kullanıcı herhangi bir sebepten dolayı anti-virüs programını  sistemden kaldıramaz.

 

3.2 Virüs problemlerine karşı  tavsiye edilen adımlar:

Anti-virüs güncellemeleri; her bilgisayarda otomatik güncelleme  şeklinde gerçekleşmektedir.

Bilinmeyen kişilerden  e-posta ile birlikte gelen dosya ve makrolar silinmelidir. Silinen bu epostalar  ayrıca geri dönüşüm kutusundan da silinmelidir. 

Spam epostalar silinmelidir.

Bilinmeyen ve şüpheli  kaynaklardan asla dosya indirilmemelidir. 

Bilgisayarlarda kullanılan CD, USB gibi depolama aygıtları  virüs tarama yapılmadan kullanılmamalıdır. 

 

P05 ŞİFRE POLİTİKASI

Genel Bakış

Şifreleme bilgisayar güvenliği için önemli bir özelliktir.  Kullanıcı hesapları için ilk güvenlik katmanıdır. Zayıf seçilmiş bir şifre ağ  güvenliğini tümüyle riske atabilir. Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane çalışanları ve uzak noktalardan  erişenler aşağıda belirtilen kurallar dahilinde şifreleme yapmakla  sorumludurlar.

 

Amaç

Bu politikanın amacı güçlü bir şifreleme oluşturulması,  oluşturulan şifrenin korunması ve bu şifrenin değiştirilme sıklığı hakkında   standart oluşturmaktır.

 

Kapsam

Bu politika kullanıcı hesabı olan (Bilgisayar ağına erişen  ve şifre gerektiren kişiler) bütün kullanıcıları kapsamaktadır.

 

Politika

 

4.1 Genel

    a) Kurum içerisinde kullanılan bütün  bilgisayarlar ve sunucuların şifreleri 90 günde bir değiştirilmelidir.

    b) Kullanıcı ilk aldığı şifreyi  değiştirmesi için zorlanmalıdır.

    c) Sistem yöneticisi her sistem için  farklı şifreler kullanmalıdır.

    ç) Şifreler e-posta iletilerine veya  herhangi bir elektronik forma eklenmemelidir.

    d) Kullanıcı, şifresini başkası ile  paylaşmaması, kâğıtlara ya da elektronik ortamlara yazmaması konusunda  eğitilmelidir.

    e) Kurum  çalışanları veya harici kişiler için açılan kullanıcı hesaplarının şifreleri Medivia/Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane güvenlik politikalarına uygun olmalıdır.

    f) Bir kullanıcı hesabı birden çok kişi  tarafından kullanılmamalıdır.

 

P06 FİZİKSEL GÜVENLİK  POLİTİKASI

 

Amaç

 

Bu politika kurum personeli ve kritik kurumsal  bilgilerin korunması amacıyla sistem odasına, kurumsal bilgilerin  bulundurulduğu sistemlerin yer aldığı tüm çalışma alanlarına ve kurum binalarına  yetkisiz girişlerin yapılmasını önlemek amacını taşımaktadır.

 

Kapsam

 

Kurum binalarında yer alan bilgi varlıklarına  erişim sağlayan tüm fiziksel güvenlik konularını kapsamaktadır.

 

Politika

 

a)  Kurumun fiziksel olarak korunması, farklı  koruma mekanizmaları ile donatılması temin edilmelidir.

b) Kurumsal bilgi varlıklarının dağılımı ve  bulundurulan bilgilerin kritiklik seviyelerine göre binada ve çalışma  alanlarında farklı güvenlik bölgeleri tanımlanmalı ve erişim izinleri bu  doğrultuda belirlenerek gerekli kontrol altyapıları teşkil edilmelidir.

c)   Kurum dışı ziyaretçilerin ve yetkisiz  personelin güvenli alanlara girişi yetkili görevliler gözetiminde  gerçekleştirilmelidir.

d)   Tanımlanan farklı güvenlik bölgelerine  erişim yetkilerinin güncelliği sağlanmalıdır.

e)   Kritik sistemler özel sistem odalarında  tutulmalıdır.

f)   Sistem odaları elektrik kesintilerine ve  voltaj değişkenliklerine karşı korunmalı, yangın ve benzer felaketlere karşı koruma  altına alınmalıdır.

g)  Dolaplar ve çekmeceler kilitli ve kontrol  altında tutulmalıdır.

h)  Kuruma giriş yapacak ziyaretçi veya kurye  teslimatları yetkili görevliler gözetiminde gerçekleştirilmelidir.

P07 SUNUCU GÜVENLİK  POLİTİKASI 

 

1. Amaç

Bu politikanın amacı kurumun sahip olduğu sunucularının  temel güvenlik yapılandırmaları için standartları belirlemektir. Bu politikanın  etkili kullanılması ile Medivia /Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane bünyesindeki bilgilere ve teknolojiye yetkisiz  erişimler en aza indirilecektir.

 

2. Kapsam

Bu politika kurumun sahip olduğu bütün sunucular için  geçerlidir.

 

3. Politika

3.1 Sahip Olma ve  Sorumluluklar

Kurum bünyesindeki bütün dahili sunucuların yönetiminden  sadece yetkilendirilmiş sistem yöneticileri sorumludur. Sunucu kurulum ve   yapılandırmaları yalnızca bu gruptaki kişiler tarafından yapılacaktır.

Bütün sunucular (kurumun sahip olduğu) ilgili kurumun  yönetim sistemine kayıtlı olmalıdır.

En az aşağıdaki bilgileri içermelidir.

Sunucu  Adı

Sunucu  Görevi

Sunucuların  yeri 

Donanım 

Marka,  model ve seri numarası

İşletim  Sistemi

Yüklü  uygulama yazılımı

 

Bütün bilgiler tek bir merkezde güncel olarak  tutulmalıdır.

 

Genel Yapılandırma  Kuralları

Kullanılmayan  servisler ve uygulamalar kapatılmalıdır.

Sunuculara  işletim sistemi yönünden güçlendirme (hardening) uygulanmalıdır.

Şirket  dışı yapılan bağlantılar Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane’nin belirlediği  kurallara göre yapılmalıdır. 

Sunucular  fiziksel olarak korunmuş sistem odalarında bulunmalıdırlar.

 

 

3.2 İşletim

Sunucular  elektrik ve ağ altyapısı ile sıcaklık ve nem değerleri düzenlenmiş ortamlarda  işletilmelidir.

Sistem  odalarına yetkisiz girişler engellenmelidir. Sistem odalarına giriş ve çıkışlar  erişim kontrollü olmalı ve kayıt altına alınmalıdır.

 

P08 AĞ YÖNETİMİ POLİTİKASI  

Amaç

Kurumun bilgisayar ağında yer alan bilgilerin ve ağ alt  yapısının güvenliği , gizlilik , bütünlük ve erişilebilirlik kavramları göz  önüne alınarak sağlanmalıdır. Uzaktan erişim hususunda özel önem  gösterilmelidir. Yetkisiz erişimle ilgili tedbirler alınmalıdır. Ağın güvenliği  ve sürekliliğini sağlamak amacıyla birtakım kontroller gerçekleştirilmelidir.  Ağ Yönetimi politikası bu gereksinimleri karşılayan kuralları belirlemek  amacıyla geliştirilmiştir.

 

Kapsam

Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane bilgisayar ağının sistem ve ağ yöneticileri,  teknik sorumluları faaliyetlerini Ağ Yönetimi Politikasına uygun şekilde yürütmekle  yükümlüdür.

 

Politika

Bilgisayar ağlarının ve bağlı sistemlerin iş sürekliliğini  sağlamak için özel kontroller uygulanmalıdır.

Ağ servisleriyle ilgili  standartlarda, erişimine izin verilen ağlar ve ağ servisleri ve ilgili  yetkilendirme yöntemleri belirtilmelidir.

Ağ üzerinde kullanıcının erişeceği servisler  kısıtlanmalıdır.

Sınırsız ağ dolaşımı  engellenmelidir.

İzin verilen kaynak ve hedef ağlar arası iletişimi aktif  olarak kontrol eden teknik önlemler alınmalıdır.

Ağ erişimi gerek duyulduğunda VLAN gibi ayrı mantıksal  alanlar oluşturularak sınırlandırılmalıdır.

Uzaktan teşhis ve müdahale  için kullanılacak portların güvenliği sağlanmalıdır.

Ağ üzerindeki yönlendirme  kontrol edilmelidir.

Bilgisayar ağına bağlı bütün bilgisayarlarda kurulum ve yapılandırma  özellikleri, kurumun güvenlik politika ve standartlarıyla uyumlu olmalıdır.

Sistem tasarım ve geliştirmesi yapılırken kurum tarafından  onaylanmış olan ağ ara yüzü ve protokolleri kullanmalıdır.

Bilgisayar ağındaki adresler, ağa ait konfigürasyon ve diğer  tasarım bilgileri 3.şahıs ve sistemlerin ulaşamayacağı bir şekilde  saklanmalıdır.

 

 

P09 VERİTABANI GÜVENLİK  POLİTİKASI

 

Amaç

 

Kurumun veri tabanı sistemlerinin, kesintisiz  ve güvenli şekilde işletilmesine yönelik standartları tanımlar. 

 

Kapsam

 

Tüm veri tabanı sistemleri, bu politikaların  kapsamı altında yer alır.

 

Politika

 

Kritik verilere erişim  işlemleri loglanır. Log kayıtlarına, yetkilinin izni olmadan kesinlikle hiçbir  şekilde erişim yapılamaz. 

Veri tabanı sistemlerinde tutulan bilgiler sınıflandırılır ve uygun yedekleme politikaları  oluşturulur. Yedeklemeden sorumlu sistem yöneticileri belirlenir ve yedeklerin  düzenli alınması sağlanır.

Yedekleme talimatına  uyulur.

Bilgilerin saklandığı  sistemler, fiziksel güvenliği sağlanmış sistem odalarında tutulur.

Veri tabanı  sistemlerinde yapılacak bakım onarım, yama ve güncelleme çalışmalarından önce,  ilgili yetkililer bilgilendirilir.

Bilgi saklama  medyaları, Bilgi Güvenliği Ekip Lideri’nin yazılı onayı olmadan, kurum dışına  çıkarılamaz.

Veri tabanı sunucusuna,  sadece admin hakkına sahip olanlar doğrudan bağlanır. (Erişim ve Kullanım  Matrisi)

Bağlanacak kişilerin  kendi adına kullanıcı adı verilir ve yetkilendirme yapılır.

 

 

P10 DEĞİŞİM YÖNETİMİ POLİTİKASI

 

Amaç

 

Kurumun bilgi  sistemlerinde yapılması gereken değişikliklerin güvenlik ve sistem  sürekliliğini aksatmayacak şekilde yürütülmesine yönelik politikaları belirler.

 

 

Kapsam

 

Tüm bilgi sistemleri  ve bu sistemlerinden işletilmesinden sorumlu personel bu politikanın kapsamında  yer almaktadır.

 

Politika

 

Bilgi sistemlerinde  değişiklik yetkilendirilmiş kişiler tarafından yapılır.

 

Herhangi bir sistemde  değişiklik yapmadan önce, bu değişiklikten etkilenecek tüm sistem ve  uygulamalar belirlenmeli ve ilgili kişilere bilgi verilmelidir.

 

Değişiklikler  gerçekleştirilmeden önce kurumun ilgili biriminden onay alınmalıdır. 

 

Planlanan  değişiklikler yapılmadan önce yaşanabilecek sorunlar ve geri dönüş planlarına  yönelik kapsamlı bir çalışma hazırlanmalı ve ilgili yöneticiler tarafından  onaylanması sağlanmalıdır. 

  •  

Değişiklik öncesi test  süreci tanımlanmalıdır.

  •  

Değişikliğin varlık  kritikliğine göre yapılacağı zaman ve yöntemler tanımlanmalıdır. 

  •  

P11 UZAK  BAĞLANTI POLİTİKASI 

 

Amaç

Bu politikanın amacı VPN protokolünün kullanımı hakkında  standartlarını belirlemektir.

 

Kapsam

Bu politika VPN ile Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane ağına bağlanacak kurumları, çalışanları, sözleşmelileri,  danışmanları, geçici çalışanları ve diğer bütün personeli kapsamaktadır. Bu politika  VPN bağlantılarının sonlandırıldığı ürünlere uygulanacaktır.

 

Politika

Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane yetkili çalışanları ve üçüncü şahıslar VPN’in faydalarından  yararlanabilirler. 

Buna ek olarak,

Uzaktan bağlantıda mutlaka VPN kullanılmalıdır.

Uzaktan erişim için  yetkilendirilmiş kurum çalışanları veya kurumun bilgisayar ağına bağlanan diğer  kullanıcılar yerel ağdan bağlanan kullanıcılar ile eşit sorumluluğa sahiptir.

VPN kullanım hakkı verilen kişiler yetkisiz kişilere bu  hakkı kullandırmaması için gerekli tedbirleri almakla sorumludur.

Kurum ağına  bağlanıldığında, PC’den çıkan ve giren trafik sadece VPN kanalından  iletilecektir ve Medivia /Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane güvenlik  politikaları uygulanacaktır.

Kurumun VPN ağ geçitlerinin kurulması ve yönetimi Medivia /Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane’a ait yetkili  personel tarafından yapılacaktır.

Kuruma ait bilgisayarlara sahip olmayan kişiler Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/   Hastane’nin VPN ve ağ politikalarına uygun bir şekilde bilgisayarlarında  antivirüs yazılımları kurulu ve güncel olmalıdır.

Sadece kurumun onay  verdiği kullanıcılar VPN’ i kullanabilir.

Şirket personeli dışında üçüncü  şahıslara verilecek VPN erişimleri için gizlilik anlaşması yapılmalıdır.

P12 KİMLİK DOĞRULAMA  VE YETKİLENDİRME POLİTİKASI

 

Amaç

 

Kurumun bilgi sistemlerine erişimde kimlik  doğrulaması ve yetkilendirme politikalarını tanımlamaktır.

 

Kapsam

 

Medivia/Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane bilgi  sistemlerine  erişen kurum personeli ile kurum dışı kullanıcılar bu politika kapsamı alanındadır.

 

Politika

 

a) Kurum sistemlerine  erişecek tüm kullanıcıların kurumsal kimlikleri doğrultusunda hangi sistemlere,  hangi kimlik doğrulama yöntemi ile erişeceği belirlenecektir.

b) Kurum sistemlerine erişmesi  gereken firma kullanıcılarına yönelik ilgili profiller ve kimlik doğrulama   yöntemleri tanımlanacaktır.

c) Kurum bünyesinde  kullanılan ve merkezi olarak erişilen tüm uygulama yazılımları, paket  programlar, veri tabanları, işletim sistemleri ve erişilen tüm sistemler  üzerindeki kullanıcı rolleri ve yetkiler belirlenmeli, denetim altında   tutulmalıdır.

e) Erişim ve yetki  seviyelerinin sürekli olarak güncelliği temin edilmelidir.

f) Kullanıcılar da kurum  tarafından kullanımlarına tahsis edilen sistemlerin güvenliğinden sorumludur.

g) Sistemler üzerindeki  erişim logları düzenli olarak tutulmalıdır.

h) Kullanıcılar  kendilerine verilen erişim şifrelerini gizlemeli ve kimseyle paylaşmamalıdır.

I) Sistemlere erişen  kullanıcıların yetki aşımına yönelik hareketleri izlenmeli ve kayıt  alınmalıdır.

k) Ortak hesap  kullanılmamalı, her kullanıcıya kendisine ait bir kullanıcı hesabı açılmalıdır.

 

 

P13  KABUL EDİLEBİLİR KULLANIM POLİTİKASI

 

Amaç: 

 

Kabul Edilebilir Kullanım Politikasının  amacı, Medivia /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane şirket  personelinin  Sistem, Bilgi ve Varlıkların Gizlilik, Bütünlük ve Erişebilirlik özelliğini  garantilemek için yapması ve uyması gereken iş kurallarını kendilerine  iletmektir. 

Kapsam

 

Bu politika; Medivia/Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane personeli  ile şirket için çalışan Yüklenici Firmalar için olup tüm Medivia/Kurum/Tıp   Merkezi/ Hastane bilişim  etkileşimli kritik bilgi varlıklarını kapsar.              

Politika Metni

 

Tüm personel, kendi  alanlarına ait Güvenlik Politikalarına uymak zorundadır.

 

Kurum  polikita ve prosedürleri, İnsan Kaynakları ve ilgili yöneticiler tarafından Medivia  /Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane çalışanlarına,  yeni işe başlayanlara ve müşterilere  duyurulacaktır. İlgili Güvenlik Politikalarına uyulacağı personel iş sözleşmesinde  yer almalı ve personele imzalatılmalıdır.

 

Medivia/Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane şirket ortamında tutulan ve  iletilen tüm bilgiler; şirketin malıdır ve Medivia/Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane bu bilgileri izleme ve denetleme hakkına sahiptir.

 

Medivia/Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane’nin Gizli olarak belirlediği tüm bilgilerin  gizliliğine sıkı bir şekilde uyulacaktır. Şirketin iş gereksinimi dışında bu  bilgilerin kopya edilmesi ve iletilmesi yasaktır.

 

Medivia/Kurum/Tıp   Merkezi/ Hastane personeli,  kendilerine  tahsis edilmiş tüm bilgisayar erişim bilgilerini ve kendisine verilmiş cihazların  güvenliğini korumakla sorumludur. Erişim bilgileri herhangi birine söylenemez  ve bu bilgiler başkaları ile paylaşılamaz.

 

Hiçbir personel,  bilgisayarlarından anti virüs koruma yazılımını devre dışı bırakamaz. 

 

Kaynağı belli olmayan  ve üretici firması tarafından kopya edilmesi yasaklanmış bir bilgisayar  yazılımını kopyalamak yasaktır. 

 

Hiç bir personel izin  almadan kendi PC’ sinden veya başka bir kaynak   kullanarak, Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane’nin Bilişim Ağını tarayamaz, izleyemez veya dinleyemez. 

 

Hiçbir personel,   şirket içinde kendilerine tahsis edilen bilgisayar yetkilerinin dışına çıkamaz  ve bu konuda yetki aşma işlemine girişemez.

 

 

4.0 Yaptırım   

 

Kurumsal Bilgi Güvenlik Politikalarının ihlali  durumunda, Disiplin prosedürü esas alınarak işlem yapılır.

 

 

P14  TEMİZ MASA TEMİZ EKRAN POLİTİKASI

 

Amaç: 

Çalışanların mesai  saatleri içi veya dışında kendilerine görevleri gereği paylaşılmış olan  bilgilerin yetkisiz erişimler veya uygunsuz kullanımı sonucunda başına  gelebilecek riskleri ortadan kaldırmak.

 

Kapsam: 

Çalışma masaları,  ekranlar, basılı dokümanlar, belgeler, kayıtlar.

 

Sorumlular: 

Tüm çalışanların bu politikaya  uygun hareket etmekten sorumludur.

 

Uygulama:

Çalışma sonunda kâğıt  ortamında ya da elektronik cihazlar üzerinde tutulan “gizli ya da çok gizli”  bilgiler güvenlikli ortamlarda (çelik kasa, kilitli dolap ve çekmeceler vb)  saklanacaktır. 

Kullanım ömrü sona eren, artık  ihtiyaç duyulmadığına karar verilen bilgiler kağıt öğütücü, disk/disket kıyıcı,  yakma vb. metotlarla imha edilecektir.

Her türlü haberleşmede  kullanılan cihazlar (telefon, faks, fotokopi makineleri) üzerinde belge,  doküman bırakılmayacaktır.

Her türlü ekrandan  ulaşılabilen bilgiler, şifreler, anahtarlar ve kodlar, bilginin sunulduğu  sistemler, ana makineler (sunucu), PC’ler vb. cihazlar şifresiz  kullanılmayacaktır.

Ekranlarda çalışılmaması  durumunda devreye girecek ekran koruması (parola) tüm PC’lerde, notebooklar da  etkinleştirilecektir.

Çalışma saatleri dışında  bilgisayarlar kapalı ya da kilitli şekilde bırakılmalıdır. 

Çalışma saatleri içerisinde  bilgisayardan uzaklaşıldığında mutlaka bilgisayar kilitli bırakılmalıdır.(Ekran  koruyucu 5-10 dk arasında devreye girmelidir ve şifre koruması olmalıdır.)

Gelen ve giden mesaj noktaları  ve faks veya teleks makineleri başıboş olarak bırakılmamalıdır.

Hassas ve sınıflandırılmış  bilgi basıldığında yazıcıda bırakılmamalıdır.

Bilgisayarların masaüstlerindeki  klasör ve dosyalar düzenli tutulmalıdır.

Bilgisayarlara ait olan  şifreler kesinlikle kâğıt ortamlara yazılı bir şekilde bırakılmamalıdır.

Kurum içerisinde tanımlanan bilgi varlıkları, kriptografik şifreleme  yöntemleri ile saklanmalıdır.

Risk  değerlendirmelerine göre yüksek düzeyde koruma gerektiren bilgi varlıkarının  korunmasında güçlü şifreleme algoritması kullanılmalıdır.

Mobil  cihazlardaki verilerin korunmasında güçlü şifre kullanılmalıdır.

Eposta  hesabı kurulu akıllı telefonlarda telefon kilidi kullanılması zorunludur.

Tanımlanan  şifreler belirli aralıklarla değiştirilmelidir.

P16  ZİYARETÇİ KABUL POLİTİKASI

AMAÇ

Bu  politikanın amacı dışarıdan gelen misafirlerin kabulü, kurum içinde dolaşmaları  ve kurumdan uğurlanmaları ile ilgili kuralları belirlemektir.

SORUMLULAR:

Bu  politikanın uygulanmasından Medivia/Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane’daki tüm yönetici ve çalışanlar sorumludur.

UYGULAMA:  

Dışarıdan ziyaret  amaçlı gelen kişiler resepsiyon tarafından karşılanır ve yönlendirilir.

Gelen ziyaretçi ziyarete  geldiği kişi tarafından girişte karşılanır.

Ziyaretçiler toplantı  odalarında ağırlanır, çalışma alanlarına erişim bakım onarım ve denetleme  firmaları dışında kesinlikte erişim yasaktır. 

Kargo elemanları,  yemek siparişi için gelen kişiler resepsiyonda bekletilir.

Ziyarete gelen kişiler  ile ilgili bilgiler resepsiyon tarafından kayıt edilir. 

Ziyaretçiler internet  kullanmak istediklerinde kurum ağını kullanamazlar.

YAPTIRIM

Bu politikaya uygun  olarak çalışmayan tüm personel hakkında Disiplin  Prosedürü hükümleri uygulanır.

 

 

P17 MOBİL  VE TAŞINABİLİR CİHAZ POLİTİKASI

AMAÇ

Bu  politikanın amacı Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane’a ait  bilgi içeren  mobil ve taşınabilir cihazların kullanımı ile ilgili kuralları belirlemektir.

SORUMLULAR:

Bu  politikanın uygulanmasından Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/  Hastane’nin tüm çalışanları sorumludur.

UYGULAMA: 

Kuruluşa ait bilgi içeren taşınabilir cihazlar ilgili  kişiye zimmetlenerek teslim edilir.

Her çalışan kendisine  zimmetlenen cihazın güvenliğinden ve amacına uygun kullanımından sorumludur.

Taşınabilir bilgisayarlar  admin yetkisi sınırlandırılarak yalnızca user yetkilendirmesi ile ilgili kişiye  teslim edilir.

Taşınabilir veya mobil  cihazlara dışarıdan herhangi bir yazılım, siyasi propaganda, ırkçılık, şiddet,  pornografi veya erotizm içeren resim, film veya müzik kopyalanamaz ve cihaz  içerisinde bulundurulamaz.

Kuruluş telefon  hatları ve bilgisayarlar üzerinden üçüncü taraf kişilerle borç alacak ilişkisi,  tehdit, küfür, kuruluş itibarını zedeleyecek içerik ve yasa dışı iletişim  kurulamaz.

Bilgisayarlar üzerindeki  anti virüs programları hiçbir nedenle devre dışı bırakılamaz.

Taşınabilir  bilgisayarlar üzerinde yapılan çalışmalar ve oluşturulan dosyalar mutlaka ağ  üzerinde ilgili adrese kaydedilmelidir.

Kaybolması ve  çalınması kolay olduğundan mobil cihazlar kontrol altında bulundurulmalıdır. 

 

  YAPTIRIM

Bu politikaya uygun  olarak çalışmayan tüm personel hakkında Disiplin  Prosedürü hükümleri uygulanır.

 

 

 

P18 ÜÇÜNCÜ  TARAF GÜVENLİK POLİTİKASI

AMAÇ

Bu  politikanın amacı Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane  bilgi sistemlerine üçüncü taraflar tarafından ulaşılması durumunda   güvenliğinin sağlanmasıdır.

SORUMLULAR:

Bu  politikanın uygulanmasından BT, IK ve İdari İşler sorumludur.

UYGULAMA: 

 Kurum dışından gelen bakım ve tamir çalışanları,  diğer tedarikçilerde de olduğu gibi, kurum içinde olduğu süre boyunca bir  gizlilik anlaşması veya iş sözleşmesi imzalamalıdır.

Müşteri veya bakım firmaları kurumun  bilgi sistemlerine kendilerine verilen yetki kapsamında erişim sağlayabilirler.  

 Üçüncü taraflara kurumun ağına erişim izni  verilecek bilgisayarlar için SANAL ÖZEL AĞ (VPN) POLİTİKASI uygulanacaktır.  Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane, üçüncü taraflara herhangi bir uyarıda bulunmadan ağa olan erişimlerini kesebilir. 

Tedarikçiler ile kurum sistemlerine  erişmeden önce koşulların tanımlanmakta olduğu bir anlaşma imzalanmalıdır. 

YAPTIRIM

Bu politikaya uygun  olarak çalışmayan tüm personel hakkında Disiplin  Prosedürü hükümleri uygulanır.

P19 OLAY  İHLAL BİLDİRİM VE YÖNETİM POLİTİKASI

AMAÇ

Bu politikanın amacı Medivia/Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane bilgi  güvenliği olay ihlal süreçlerini belirler.

SORUMLULAR:

Bu  politikanın uygulanmasından tüm personel sorumludur.

UYGULAMA: 

Bilginin gizlilik, bütünlük ve kullanılabilirlik açısından  zarar görmesi, bilginin son kullanıcıya ulaşana kadar bozulması, değişikliğe  uğraması ve başkaları tarafından ele geçirilmesi, yetkisiz erişim gibi güvenlik   ihlali durumlarında mutlaka kayıt altına alınmalıdır.

Bilgi güvenlik olayı  raporlarının bildirilmesini, işlem yapılmasını ve işlemin sonlandırılmasını  sağlayan uygun bir geri besleme süreci oluşturulmalıdır.

Bilgi güvenliği ihlâli  oluşması durumunda kişilerin tüm gerekli faaliyetleri hatırlamasını sağlamak  maksadıyla bilgi güvenliği olayı formunu Bilgi Güvenliği Ekibi ile birlikte   doldurmalıdır. 

İhlali yapan kullanıcı  tespit edilmeli ve ihlalin suç unsuru içerip içermediği belirlenmelidir.

Tüm çalışanlar, üçüncü  taraf kullanıcıları ve sözleşme tarafları bilgi güvenliği ihlallerini önlemek  maksadıyla güvenlik zayıflıklarını doğrudan kendi yönetimlerine veya Bilgi Güvenliği  Ekibine mümkün olan en kısa sürede rapor etmelidir.

Normal olasılık  planlarına ek olarak olayın tanımı ve sebebinin analizi, önleme, tekrarı  önlemek maksadıyla düzeltici tedbirlerin planlanması ve uygulanması, olaylardan etkilenen veya olaylardan kurtulanlarla iletişim, eylemin ilgili otoritelere  raporlanması konuları göz önüne alınmalıdır. 

İç problem analizi,  adli incelemeler veya üretici firmadan zararın telafi edilmesi için aynı  türdeki olayların izleme kayıtları (log) toplanır ve korunur. 

Güvenlik ihlallerinden  kurtulmak için gereken eylemler, sistem hatalarının düzeltilmesi hususları  dikkate alınır. 

Bilgi güvenliği  olaylarının değerlendirilmesi sonucunda edinilen bilgi ile edinilen tecrübe ve  yeni kontrollerin oluşturulması, aynı olayın tekrar etmesini önleyecek veya  yüksek etkili olayların oluşmasını engelleyecektir. 

Kanıt toplama; kuruluş  içerisinde disiplin faaliyeti için delil toplanırken uygulanacak genel kurallar  şunlardır; 

 

  • Kanıtın mahkemede       kullanılıp kullanılamayacağı ile ilgili kabul edilebilirlik derecesi, 

           

    Kanıtın niteliği       ve tamlığını gösteren içerik. 

 

 

YAPTIRIM

Bu politikaya uygun  olarak çalışmayan tüm personel hakkında Disiplin  Prosedürü hükümleri uygulanır.

 

 

P20  GÜVENLİ YAZILIM GELİŞTİRME POLİTİKASI

 

Yönetim sadece uygun yazılım projelerinin başlatıldığından  ve proje altyapısının uygun olduğundan emin olmalıdır.

 

Uygulama yazılımlarının kurum içerisinde mi hazırlanacağı  yoksa satın mı alınacağının belirlenmesi, uygun bir şekilde tanımlanmalıdır.

 

Sistem geliştirmede, ihtiyaç analizi, fizibilite  çalışması, tasarım, geliştirme, deneme ve onaylama safhalarını içeren sağlıklı  bir iş planı kullanılmalıdır.

 

Kurum içinde geliştirilmiş yazılımlar ve seçilen paket  sistemler, ihtiyaçları karşılamalıdır.

 

Yazılım geliştirme ve temin politikalarına uygun olmayan,  ulusal ve uluslararası yazılım geliştirme standartları çerçevesinde   geliştirilmemiş ve kurum talebi olmaksızın üretilmiş olan yazılımların kurumsal  sistemler üzerine entegre edilmesine izin verilmemelidir.

 

Hazırlanan sistemler mevcut prosedürler dâhilinde, işin  gerekliliklerini yerine getirdiklerinden ve iç kontrol yapıldığından emin  olunması açısından test edilmeli, yapılan testler ve test sonuçları  belgelenerek onaylanmalıdır.

 

Yeni alınmış veya revize edilmiş bütün yazılımlar test  edilmeli ve onaylanmalıdır.

 

Yeni yazılımların dağıtımı ve uygulanması kontrol altında  tutulmalıdır.

 

Yazılımlar sınıflandırılmalı/etiketlenmeli ve envanterleri  çıkarılarak varlık envanterinde güncellenmelidir.

 

Kurumsal yazılım geliştirme esasları yayınlanmışsa ona  uygun geliştirme talep edilmelidir. Fonksiyon isimlendirme, yorum kullanımı,  kullanılan yazılım dili vb.

 

Kurumda kişisel olarak geliştirilmiş yazılımların  kullanılması engellenmelidir.

 

Eski sistemlerdeki veriler tamamen, doğru olarak ve  yetkisiz değişiklikler olmadan yeni sisteme aktarılmalıdır.

P21 BİLGİ  TEKNOLOJİLERİ İLETİŞİM ve ÖZEL İLGİ GRUPLARI POLİTİKASI

 

Bilgi teknolojileri süreçlerinde gerek  duyulduğunda aşağıdaki iletişim bilgileri kullanılmalıdır:

Bilgi teknolojileri konusunda ilk iletişime  geçilmesi gereken birim ve numaraları aşağıdaki gibidir.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Bilgi Teknolojileri

HBYS

 

Bilmed

Sunucular (Donanım)

 

Santral

 

internet

        

İDARİ İŞLER (Klima UPS Jeneratör)

 

 

UPS 

 

Pronet

 

OTORİTELER

 

İLKYARDIM

112

 

İTFAİYE

110

 

POLİS

155

 

 

 

 

BİLGİ  GÜVENLİĞİ POLİTİKASI ONAYI

 

Amaç

 

Bu form Medivia/Kurum/Tıp  Merkezi/ Hastane’da, Bilgi Güvenliği Politikasının okunduğu, anlaşıldığı  ve kabul edildiğinin onaylandığı bir dokümandır.

 

Bu formu BT çalışanlar ve yöneticiler   onaylayacaktır. Kurumun en üst yöneticisi bu politikanın uygulanabilirliğinden  sorumludur.

İzlenecek  Prosedür

 

Aşağıdaki adımlar takip edilmelidir.

Bilgi Güvenliği  politikasını okuyunuz.

Aşağıda belirtilen  bölümlere tarih atınız ve imzalayınız.

Bu sayfayı ilgili  birim yöneticisine iletiniz.

 

 

 

Anlaşma

 

Bu forma imza atarak aşağıda yazılanları kabul  etmiş oluyorum.

 

Medivia/Kurum/Tıp Merkezi/ Hastane  bilgi  güvenliği politikasının bir kopyasını teslim aldım, okudum ve anladım.

Sonuç Öğren Randevu Al WhatsApp İletişim